Як працювати з хворими на туберкульоз на Рівненщині
Експерти Рівненського відділення Мережі вже протягом майже двох років працюють з ВІЛ-інфікованими клієнтами, які хворіють на туберкульоз та здійснюють супровід клієнтів, що мають туберкульоз (ТБ).
З початку старту програми, з першого січня 2015 року, спеціалістами РОВ ВБО «Всеукраїнська мережа ЛЖВС» здійснено супровід 80 клієнтів, які хворіють на ТБ. З них 70 вилікувалось, 1 помер, 9 ще перебувають на супроводі. Серед 30 клієнтів, які хворіють на ВІЛ/СНІД, 23 особи вилікувались від туберкульозу, 4 померло, 3 ще перебувають на супроводі (період з 1 січня 2015 року по серпень 2016 року).
Варто зазначити, що робота з клієнтами, які хворіють на туберкульоз, має важливі особливості, які необхідно постійно враховувати. Важливо пам’ятати що захворювання передається повітряно-крапельним шляхом. Тому треба дотримуватись правил безпеки під час консультувань, доставки препаратів, та особливо при відвідуваннях стаціонару. Понад 30 % ВІЛ-інфікованих хворіють на туберкульоз. ВІЛ-інфекція є потужним чинником, який сприяє розвитку активної форми туберкульозу в носіїв латентної інфекції та підвищує ймовірність розвитку рецидивів туберкульозу.
Спеціалісти Рівненського відділення Мережі ще на етапі стаціонарного лікування відвідують хворих в тубдиспансері, де допомагають їм сформувати прихильність до лікування ТБ та ВІЛ. Надалі соціальний працівник відділення супроводжує клієнтів на етапі амбулаторного лікування.
По напрямку ТБ/ВІЛ він щоденно контролює прийом препаратів, крім цього раз на тиждень здійснює доставку препаратів (якщо в цьому є потреба у того чи іншого клієнта).
По напрямку ТБ соціальний працівник здійснює щоденну доставку (соціально неблагонадійним) та проводить контроль прийому препаратів. Решта частина клієнтів отримує доставку протитуберкульозних препаратів раз на тиждень, при цьому соціальний працівник також здійснює контроль прийому препаратів.
Також під час стаціонарного та амбулаторного лікування клієнтам допомагають з транспортуванням та/або купуванням ліків, продуктів, засобів гігієни та ін.
На етапі амбулаторного лікування клієнтам даного напрямку видаються продуктові набори (переважно 1 раз на місяць).
В рамках цієї діяльності, спеціалістами здійснюється моніторинг якості послуг через телефонний зв’язок із клієнтами та регулярні особисті зустрічі.