Міністерство освіти і науки України затвердило технологію яка допомагає учням долати освітні розриви
35 000 учнів молодших класів прифронтових регіонів вперше скористались інноваційною технологією завдяки проєкту “Цифрові інструменти для подолання відставання у навчанні, соціально-емоційного розвитку та оцінки стану психічного здоров’я для найбільш вразливих дітей”.
11 000 вчителів і психологів Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Миколаївської, Херсонської і Харківської областей пройшли навчання завдяки проєкту.
900 комп’ютерів закуплено і передано в прифронтові сільські школи задля роботи 100 мобільних класів. Вони оснащені зарядними станціями та інклюзивними наборами для учнів з особливими освітніми потребами.
Вперше було впроваджено цифровий скринінг стану емоційного благополуччя учнів 1-4 класів у 6 прифронтових регіонах. В результаті Міністерство освіти і науки схвалило цю технологію для використання в освітньому процесі.
Скринінг емоційного благополуччя — цифровий інструмент діагностики, він дозволяє виявляти комплекс симптомів ПТСР в учнів. У цифровий підручник eKidz.eu, який використовується для надолуження знань, було інтегровано опитувальник для дітей. Це допомагає оцінити базові показники емоційного благополуччя дитини й фокусовано застосовувати засоби психологічної підтримки.
Крім того, у підручник eKidz.eu інтегровано штучний інтелект, інструменти якого дозволяють скоротити час вчителя. Він був схвалений МОН до використання у 2022 році. Підручник входить до 20 інструментів навчання з підтвердженою результативністю за експертизою UNISEF.
Як розповіла Ірина Мартиненко, докторка психологічних наук, експертка проєкту, завдяки інтегрованому в підручник штучному інтелекту, проведено дослідження стану читання в учнівства початкової школи 6 прифронтових областей. Воно підтвердило збільшення розриву у знаннях в учнівства від міських до сільських шкіл, від 1 до 4 класу. Це демонструє актуальну потребу у посиленні роботи з надолуження знань саме в початкових класах і сільських школах.
Завдяки проєкту, діти які в дистанційному форматі навчалися упродовж 6 тижнів, змогли наздогнати дітей, які навчалися очно. Найбільші зрушення ми помітили у зростанні темпу читання, читацькому інтересі, мотивації й активності дітей.
“Головні складові успіху проекту це: цифрові інструменти, психосоціальна підтримка та соціально-емоційне навчання дітей , а також — підвищення кваліфікації та менторська підтримка вчителів”, — підкреслює Ірина Мартиненко.
Проєкт реалізовано за підтримки Міністерства освіти і науки благодійною організацією “100 % Життя” у партнерстві з ГО “Українська посмішка” за фінансової підтримки Гуманітарного фонду для України.
ГО “Українська посмішка” – громадська організація, що прагне підтримувати майбутнє вільної України, надаючи наступному поколінню доступ до освіти, добробуту та охорони здоров’я. Організація входить до Коаліції девайсів – об’єднання організацій, бізнесу, урядів і меценатів, що буде забезпечувати пристроями для онлайн-навчання українських учнів і вчителів, які змушені провадити освітній процес онлайн.
БО «100% Життя» є найбільшою пацієнтською організацією в Україні, яка працює у сфері громадського здоров’я понад 20 років, реалізує національні проєкти гуманітарної допомоги за підтримки міжнародних донорів.