До всіх новин

35 млн доларів потрібно щоб закрити потреби українських дітей і підтримати дистанційне навчання в Україні

Про це розповіла виконавчий директор Education Cannot Wait Ясмін Шеріф під час дискусії: «Цифрова освіта. Забезпечення доступу до навчання під час повномасштабної війни”, що відбулася в Укрінформі. БО “100% Життя” разом з ГО “Українська Посмішка” зібрала партнерів по освітньому кластеру з нагоди Всесвітнього дня цифрової освіти, для обговорення розвитку цифрової освіти в Україні, як, насамперед, відповіді на виклики, спричинені війною.  

 

«Війна в Україні відкинула нас назад і перед нами постали нові виклики. Кожна дитина повинна мати доступ до цифрової освіти. Сьогодні «Українська Посмішка» спільно  зі «100% Життя» за підтримки Гуманітарного фонду для України реалізовує дуже важливий проєкт — ми створюємо можливість для 35 000 найбільш вразливих дітей отримати доступ до цифрових ресурсів, сприяючи їхньому навчанню та розвитку. Цифрове рішення може нам допомогти, але якщо це сфокусовано на розвиток потенціалу дитини і якщо  ми підтримуємо постійний зв’язок між учнем та вчителем. Я дуже сподіваюся, що ми перейдемо від кризового фінансування до виконання нових проєктів, із залученням нових технологій», – зазначила Наталія Тетруєва, фаундерка стартапу з освітніх технологій eKidz.eu,  розповіла про важливість використання цифрових технологій. 

 

Система освіти в Україні серйозно постраждала від повномасштабного вторгнення росії в Україну. Після 24 лютого 2022 року в Україні було зруйновано 363 та пошкоджено 2246 дитячих садочків та шкіл і ці цифри постійно зростають. Найбільше постраждала освітня інфраструктура Донецької, Луганської, Харківської, Миколаївської та Херсонської областей. Цифрова освіта в умовах війни для тисяч українських дітей лишається єдиною можливістю доступу до знань. 

«Прогалина у фінансуванні складає 35 млн доларів, щоб закрити потреби українських дітей і підтримати дистанційне навчання дітей в Україні. Нам потрібно більше коштів і більше підтримки від партнерів», – розповіла виконавчий директор Education Cannot Wait Ясмін Шеріф. «Війна триває уже третій рік і діти, особливо у східних областях, страждають від неможливості доступу до освіти, тому нам потрібно рухатися значно швидше у питаннях гуманітарної підтримки і виходити на етап розвитку. Ми не можемо собі дозволити затримуватись на етапі допомоги. Ми маємо не тільки забезпечити дітей гаджетами, а повинні забезпечити підходами, технологією, філософією, яка закриє їхні освітні потреби». 

За словами Ясмін Шеріф вже скоро спільно з Міністерством освіти і науки України буде представлено спеціальну мультисекторальну програму, яка включає центри цифрової освіти для українських дітей.   

Максим Ровінський, директор з комунікацій БО «100% Життя» зазначив, що технології, про які ми нині говоримо, — це єдиний вихід на ті виклики, які отримали під час війни. «Наші вчителі перейшли в онлайн з технологіями оффлайн.  І це не працює. Моя донька кілька разів на тиждень спускається в укриття і я  бачу, як це відображається на її знаннях. Людського капіталу нам не додається. У нас немає 5-10 років, щоб створити нові умови. Ми маємо реагувати тут, і зараз. Тому ми вдячні МОН та всім партнерам і донорам, які спільно працюють у цьому напрямку».  

 

Паралельним процесом поруч із забезпеченням пристроями для навчання також має бути розробка контенту з урахуванням комплексного підходу.

 

“Саме цифрова освіта надає можливість не лише надавати знання але й підтримувати те, що необхідно кожній дитині: тримати зв’язок з друзями, тримати зв’язок із вчителем. Це особливо актуально, коли діти зараз навчаються з різних міст і країн. Це про психічне здоров’я. Про те, щоб утримувати і підтримувати своє життя. Контент з урахуванням емоційних потреб  дозволить підтримувати і ментальне здоров’я і соціально-емоційний розвиток, шляхом обговорень і різних вправ та технік”, — наголошує Ірина Мартиненко, ГО “Українська Посмішка”. 

В цей же час розвиток штучного інтелекту може створити нові можливості у навчанні.

Про це розповів Алан Гринберг, Ex Apple Education Director, Toucan Ventures Director / Saїd Foundation: “Штучний інтелект пропонує революційні можливості. ШІ нині є і викликом, і  можливістю. До нього треба просто адаптуватися. Це не означає, що нам потрібно викинути всі старі підручник але ми можемо подивитися, які ресурси нам уже доступні нині під час навчання і  вони легко можуть бути реформатовані, щоб штучний інтелект на них навчався. Я пропоную це реалізувати не зверху-вниз, тобто, щоб це була не ініціатива МОН. Нехай ініціативу на себе беруть учні, вчителі і батьки”.

 

“Загальний світовий тренд рухається в сторону того, що  вчитель — це розкіш, і  ми повинні вміти застосовувати штучний інтелект як засіб, який буде спрощувати багато моментів: він може виступати як ментор, покрити питання, які стосуються пізнання інформації. Тому розвиток цифрової освіти є одним із визначальних компонентів для системи освіти в України. В умовах війни – це рятувальний круг, який допомагає здобувати освіту і  залишатися й надалі першими у світі по розвитку цифрових технологій”, — Ольга Будник,  уповноважена Глави держави з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту 

 

Згідно з Оглядом гуманітарних потреб у 2023 році, близько 5,3 мільйона дітей та вчителів дошкільного та шкільного віку (3-17 років) в Україні зазнали негативного впливу війни, з них 4,8 мільйона дітей потребують негайної освітньої підтримки, у тому числі 480 000  дітей з інвалідністю та особливими освітніми потребами. Попри суттєві зусилля МОН у партнерстві з міжнародними донорами, через кумулятивний вплив COVID- 19 і триваючу війну гуманітарні потреби в секторі освіти залишаються значними. У 2024 році Український освітній кластер оцінив 1,2 мільйона дітей та вчителів як таких, що потребують гуманітарної підтримки.   

В Україні започатковано Device Coalition — об’єднання найбільших світових виробників комп’ютерної техніки, міжнародних донорів та НУО під патронатом Міністерства освіти України. Device Coalition працює над постачанням в Україну сучасних цифрових пристроїв для покращення доступу до навчання. Близько 330 тис дітей та 68 тис вчителів у 10 регіонах України потребують цифрових пристроїв для забезпечення онлайн навчання, через неможливість регулярного навчання оффлайн.   

 

БО «100% Життя» є найбільшою пацієнтською організацією в Україні, яка працює у сфері громадського здоров’я понад 20 років, реалізує національні проєкти гуманітарної допомоги за підтримки міжнародних донорів. У партнерстві з ГО «Українська Посмішка» за підтримки Гуманітарного фонду для України реалізовує  проєкт «Надання цифрових інструментів для подолання відставання у навчанні, соціально-емоційного розвитку та оцінки стану психічного здоров’я для найбільш вразливих 35000 дітей у сільській місцевості». 

  • 305
  • 0
Поділитись